Wednesday 29 October 2014

Seri Iskandar, will be missed :(


Assalamualaikum warahmatullah wabarakatuh..

Aku tinggalkan blog ni since aku baru nak siapkan barang ke Perak sebelum mendaftar sebagai student AC110. Actually aku dah pernah menaip sikit masa kat SI dulu. Masa tu aku ingat lagi, aku stress sangat sampai aku tak tahu nak luah mcm mana, aku tak tahu nak act mcm mana the whole time and at the end macam biasalah, jari jemari aku yang lebih mengetahui keadaan aku masa tu. Aku on laptop, menaip tapi aku save je post. Tak publish. Why? Because aku sedar masa tu aku cuma nak luah perasaan bukannya share dengan orang. Anyways, I’m back! 

Pengalaman di SI. Yea, apa yang aku boleh katakan… serious best. Bila teringat akan kenyataan yang aku tak akan balik ke sana lagi, aku rasa sebak. Sebak tinggalkan roommates yg sekepala, memahami aku apa adanya, sanggup layan tingkah laku aku yang tak menentu. Anddd diorang je yang mengaku aku ni kasar orangnya. Kalau orang lain kat SI tu cakap aku sopan, ayu dan lembut… *werkksss* diorang akan deny and cakap aku fake! Haha bukan macam tu. Aku kalau dah terlebih mood happy hah agak kasar la. Bukan selembut seayu sesopan yang disangka. Tapi fizikal aku menghalang aku mengaku aku macam tu. Bila aku dah boleh get along dengan someone, nahhhh they are the special people that have to bear with my attitudes! Hehehe :D

Wonderful scenery? Why? Yesss sebab UiTM Seri Iskandar tu kampus students arts. Kau bangun pergi toilet pukul 2,3 pagi pun tak takut. Bertaburan budak budak seni buat drawing diorang kat luar. Aku selalu sidai baju pukul 2 pagi memang dah terbiasa dgn keadaan mcm tu. Wallahi, best sangat. Bukan senang rasanya nak rasa keadaan macam tu. Boleh jerit-jerit dari bawah ke tingkat atas panggil kawan tengah-tengah malam, dengar lagu kuat-kuat bukak speaker sampai org luar join nyanyi sekali.. It’s a normal thing to do. Takde sape kesah. Bila dah ada budak seni of course la pergi jalan mana pun kiri kanan korang berseni. Hah pergi FSSR! Cantik, kreatif dan inovatif. Bukan senang korang boleh follow kawan pergi studio diorang. Tengok drawing dari saiz kecik sampai sebesar gajah tu. Unik sangat dan korang akan sedar betapa susahnya course diorang especially bila dak-dak akaun mcm aku yg transit sementara situ je, tengok hasil kerja diorang yang lawa tu kena reject and buang dalam longgokan kat hujung kelas je. Sedihhh.

UiTM Seri Iskandar ni kau cakap je kau nak pergi mana, nak makan apa semua ada. Aku akan rindukan Billion, Tesco, Dominos, Secret Recipe, Pizza Hut, KFC, and even pasar malam SI. Paling memorable KFC la. Tak sangka roommates sanggup temankan aku lepas habis final exam paper ELC (Integrated Language Skills) pergi KFC sebab merengek lapar kepci. Hehe mana taknya, birthday kot! Sempat juga diorang buat surprise kasi kek time tu. Allahu, rindu CG09’s.

Thank you for this, Safra and the others :)


Last day MDS. Blok Cemara Kolej Pasir Salak. Muka semua freshie & innocent lagi :P

Doakan aku baik-baik je kat Tapah nnt ya. Especially roommates. Nak yang sekepala macam Safra, Mak & Yiyin. Aku harap satu hari nanti aku boleh jejak SI lagi. Oh ya! Jiran sebelah. Liz, Shira & Mama. You guys will be missed a lot too. Thanks selalu dtg bilik kitorang walaupun sbb nak dtg gelak je, haha. Haih bila orang lain jealous tgk keakraban kita se-roommates dan se-jiran, boleh bayang tak perasaan bangga tu macam mana? Rindu korang! Nak jumpa korang! Walaupun Tapah dgn SI dalam satu negeri juga, tapi aku boleh bayangkan susah sgt nak datang situ jenguk korang. Kekangan masa, dengan perjalanan yang aku sendiri tak pasti mcm mana. Hurm semoga dipermudahkan oleh-Nya, Amin..



No comments:

Post a Comment